Fiercer Media | Blogi

FORGOT YOUR DETAILS?

Flypark Case -kuva

Vantaalle, Pyhtäänkorventielle, avattiin lokakuun ensimmäisenä päivänä uusi lentokenttäpysäköinti, Flypark Helsinki. Olimme mukana palvelun lanseerauksessa Facebook-kampanjalla. Kampanjoinnin tavoitteena oli saada mahdollisimman moni tietämään Flyparkista ja samalla jo tarvittaessa varaamaan paikkansa ennakkoon. Tavoitteina olivat tiivistetysti siis: – Näkyvyys/tunnettuus potentiaalisen kohderyhmän parissa – Facebook-tykkääjien ja palvelun uutiskirjeen tilaajien määrän kasvattaminen (= tuleva markkinointivaranto asiakkaalle) – Myynti eli ennakkovarausten

Jäädytkö julkaistaessa?

Monday, 15 September 2014 by

Olet kirjoittanut blogipostauksen, nasevan SoMe-heiton, julkaissut Instagram-kuvan…mutta sormi jää empimään. Klikkaa “Publish” vai pitäisikö sittenkin painaa “Cancel”, peruuttaa koko homma? Onhan se pelottavaa, noloa, kiusallista antaa omien ajatustensa näkyä tietoverkossa lähes kenelle vain, isolle pelottavalle, kriittiselle massalle. Jos usein teet jälkimmäisen kuulut samaan ryhmään kuin itsekin olen. Ja itseasiassa luulen, että “aikuisista” yli nelikymppisistä ihmisistä

Haemme paraikaa AMK-harjoittelijaa sosiaalisen median markkinoinnin toteuttamiseen. Aiheen taustaksi totesimme, että on hyvä päästää ääneen Hanna Rautio, joka on työskennellyt Fiercer Medialla sisällöntuotannon ja mainonnan parissa keväästä lähtien. Seuravassa siis Hannan pohdintoja siitä, millaista on työskennellä sosiaalisen median ja Internet-markkinoinnin parissa, “tulos ratkaisee” periaatteella: ”Mitä sä siis oikeen teet työkses? Niitä Facebookin sponsoroituja julkasuita vai?”

Julkinen sektori ja some ne yhteen sopii! En olisi uskonut tuota sanovani. Kuitenkin, julkisen sektorin palvelut ovat usein sellaisia, että niistä aidosti tykätään. Tai niihin liittyvät asiat yhdistävät ihmisiä. Ei ehkä verottaja tai elintarviketarkastaja jne. (ynnä muut “viranomaistahot”!) mutta esimerkiksi kunnan tarjoamat palvelut kuntalaisille ovat usein hyvinkin mieluisia: liikuntapaikat/-palvelut, julkinen liikenne, kirjastot, lastenhoito jne. Sosiaalinen

Mouse hand cursor on like button vector illustration

Marraskuun viidennestä päivästä 2014 eteenpäin Facebook muuttaa markkinoinnin käytäntöään. You must not incentivize people to use social plugins or to like a Page. This includes offering rewards, or gating apps or app content based on whether or not a person has liked a Page. It remains acceptable to incentivize people to login to your app,

Hitto – juuri tuossa pari viikkoa sitten Markon ja erään tärkeän yhteistyökumppanin edustajan kanssa spekuloitiin, että vaikka Fiercer Media tekee usein kovaa tulosta, niin “gaala-voittoja teille ei tule herumaan”. Perusteluna yhteistyökumppanimme piti sitä, että edustamme kaikessa räknäilyssä ja analysoinnissa niin sanottua “inhorealistista koulukuntaa“, jonka on vaikea miellyttää avokonttoreissa, neukkareissa ja komiteapalavereissa viihtyvää ns. homo corporatiusta

Money In vs. Money Out

Friday, 31 January 2014 by

“Sosiaalisen median markkinoijan tulee mitata vaikuttavuutta.” “Ei, vaan tärkeämpää on mitata brändin tunnettuutta.” Ööö… Mitä nämä mittarit edes ovat? Mikä niiden laskentakaava on? “Tärkein mittari on ROI”, hoen minäkin usein. “Lyhyemmällä aikavälillä on tärkeää mitata konversiohintaa ja volyymia, sekä seurata trendin kehitystä.” Jep, näinkin on tullut sanottua. Olen tosiaan sitä mieltä että ROI on mittareiden

Tagged under:

Aloita vuosi 2014 vahvalla kasvulla!

Monday, 27 January 2014 by

Mitä jos näytän sinulle aitojen case-esimerkkien avulla kuinka markkinointini tuottaa alle 10 centin klikki- ja tykkääjähintoja, sekä korkean ROIn myyntiä? Facebook pudotti todellisen pommin rajoittamalla orgaanista näkyvyyttä rajusti joulun alla. Monet markkinoijat ovat kokeneet tulleensa petetyiksi, turhautuneet, ja jopa lopettaneet Facebook-markkinoinnin. ÄLÄ LUOVUTA! Viimeiset 4 viikkoa olen testannut agressiivisesti uusia strategioita ja taktiikoita tulosten parantamiseksi

Satasen tykkääjiä? Joulun alla pomppasi silmään IS:n kirjoitus Helsingin kaupungille tehdystä SoMe/Internet-kampanjasta. Artikkelin mukaan “Helsingin kaupunki on pyrkinyt vuodesta 2011 lähtien edistämään suun terveyden asioita sosiaalisessa mediassa”.  Linkki alkuperäiseen artikkeliin alla: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288633094085.html  “Tulee hintaa per tykkäys, kirjoittaa kaupunginhallituksen jäsen, Helsingin vihreiden puheenjohtaja Hannu Oskala sivuillaan.” Facebook-sivu, josta artikkelissa puhutaan löytyy täältä. Laskeskelin, että yksi tykkääjä maksoi

Ja raha liikkuu taas…

Friday, 17 January 2014 by

Asiakkaani on ollut todella huolissaan Facebookin algoritmimuutoksista joihin pari aiempaa artikkeliani liittyvät. Nyt huoli on kadonnut, ja armoton innostus palannut, koska raha liikkuu taas! Asiakkaani lanseerasi kokonaan uuden tuotteen pari päivää sitten. Meillä on ollut sellainen fiilis, että tuote voisi olla myyvä, mutta mitään takuita siitä ei ollut koska tuote on ihan uusi “aluevaltaus”. Kävi

TOP