Hyvää kesää / muutoksia loppukesästä

Alkaa olla taas se aika vuodesta, että yrittäjälläkin mieli vetää vesille, mökille, saunomaan ja grillaamaan. Pari-kolme vuotta tein itse töitä lähes vuoden ympäri ja tämä jälkeen tajusin, että yrittäjälle se loma vasta onkin tärkeää. Muuten ei yksinkertaisesti jaksa. Kohtuullisen vakavat uupumusoireet todistivat tämän viimeistään.

Onneksi kaikesta on selvitty ja nykyään mieli on hyvin kirkas siitä ajatuksesta, että noin pari-kolme kertaa vuodessa pistän  koneen ja puhelimen kiinni ja olen pari viikkoa totaalisen ulkona töistä. Ne, jotka väittävät, että yrittäjä ei voi lomailla, eivät joko osaa organisoida (eli palkata apuja, sopia aikatauluja asiakkaiden kanssa tms.) tai haluavat tietoisesti hakea jonkinlaista “sankarimarttyyriyrittäjän” leimaa – josta ei lopuksi ole hyötyä kellekään: ei asiakkaille, ei omaisille, eikä varsinkaan yrittäjälle itselleen pidemmällä tähtäimellä.

Fiercer Media Oy:ssa olemme pikkuhiljaa onneksi päässeet siihen pisteeseen, että työntekijät pystyvät hoitamaan juoksevat asiakashommat silloin kuin yrittäjä itse lomailee. Suosittelen ottamaan tämän tavoitteeksi itse kullekin “yritteliäälle”. On selvää, että aivan alussa tämä ei välttämättä onnistu, mutta älä tosiaan uskottele itsellesi, että vuosikaudet ilman lomaa eivät tunnu missään!

Aasinsiltana uutisiimme – kliseistä sanavalintaa käyttääkseni vuodet vierivät ja mikään muu ei ole varmaa kuin muutos. Jatkossa toimintamme tulee muuttumaan niin, että Fiercer Media Oy toimii minun omistuksessani ja Marko Pyhäjärvi  jatkaa omaa valmennus- ja konsultointiliiketoimintaa oman yrityksensä alla. Paperit ovat tästä vielä tekemättä, mutta tavoite on saada asia viimeisteltyä loppukesästä.  Mahdollista on myös, että toimintaan otetaan mukaan kokonaan uusia osakkaita, mutta aika näyttää tämän sitten.

Blogimme ja Facebook-sivumme seuraajat ovatkin varmasti huomanneet, että Fiercer Median ja Marko (Pyhäjärven) viestintä on tietyllä tavalla eriytynyt viime aikoina. Tähän on syynsä –  Marko kokee omaksi vahvuudekseen kansainvälisen verkkokaupan ja omien valmennustuotteidensa myynnin. Fiercer Media on taas kehittymässä toimistoksi, jonka palveluista löytyy monenlaisia ratkaisuja asiakkaidemme digitaalisen markkinointiviestinnän tarpeisiin. Kiteytyksenä voi todeta, että Fiercer Media suunnittelee ja toteuttaa asiakkaan puolesta markkinoinnin toimia. Markon konsulttiliiketoiminta taas ei tarjoa “käsiä” tekemiseen, vaan ainoastaan “sparrausta” sekä valmennusta/koulutusta. Näissä markkinoissa on toki synergiaa ja tulemme jatkossakin tekemään yhteistyötä myynnin ja markkinoinnin saralla, mutta liiketoimintoina nämä kaksi “yksikköä” eriytyvät syksyyn mennessä.

Muutos on aina myös stressaavaa ja itselleni kyseessä on jälleen yksi hyppy tuntemattomaan. Sikälikin nyt on aika lomailla ja ottaa hetki rennosti. Tuotteistukseemme ja tarjontaamme on tulossa uusia “kujeita” sitten syssymmällä. Nyt sateisesta säästä huolimatta sauna kuumaksi ja pulahdus kylmään veteen ja niin sanotusti aivot narikkaan.

Oikein hyvää juhannusta ja kesää, palataan digitaalisen markkinoinnin asioihin viimeistään loppukesästä!

Kokeile Facebook- ja Google-mainontaa

Poikkeuksellisesti harvinaisen härski myyntipuhe. Kokeile Facebook- ja Google-mainontaa kesäkampanjahintaan NYT. Tökkiikö Internet-markkinoinnin tehosi? Eikö mainos- tai digitoimistosi tms. yhteistyökumppanisi saa tyydyttäviä tuloksia aikaan? Eikö oma aika riitä mainonnan kiemuroiden selvittelyyn ja mainonnan jatkuvaan optimointiin? Kokeile yhteistyötä ammattilaisen kanssa. Olemme toteuttaneet satoja Facebook- ja Google-markkinoinnin projekteja asiakkaittemme kanssa jo vuodesta 2007. Osaamme välttää markkinoijan tyypillisimmät sudenkuopat

Lue lisää

Case digitaalinen verkkovalmennus – ahaa-elämyksiä diginörteille!

Lisäys alkuun: emme saaneet lupaa käyttää asiakkaamme nimeä ja brändiä referenssinä tässä casessa, joten teksti on kirjoitettu ilman viittauksia tarkkaan brändiin/tuotteeseen.  Oppia ikä kaikki, sanotaan. Ärsyttävä vanha sanonta, mutta taas tuli koettua, että tuo pitää paikkansa! Kerron teille siis opettavaisen tarinan muutaman viikon takaa. Myykää digitaalista valmennustuotettamme, kiitos Saimme niin sanotun pikatilauksen. Asiakas kertoi, että nyt

Lue lisää

Karmea mainos – myykö se?

Törmään säännöllisesti sosiaalisessa mediassa graafisen alan ja/tai mainosalan tuttuihin, jotka kauhistelevat jonkun mainoksen toteutusta. Useimmiten syynä on “kökkö” tai “karsea” ulkoasu. Katso esimerkiksi otsikon printtimainos. Esteettinen makumme vaihtelee. On oletettavaa, että ulkoasu, joka miellyttää vaikka maaseudulla asuvaa varastomiestä ei ole sama kuin helsinkiläisen AD:n (kumpaakaan esimerkkitapausta mitenkään arvottamatta). Toki on myös oletettavaa, että mainosalan ammattilaisella

Lue lisää

Mittaa ja voit kehittyä! Facebookin konversionmittaus muille kuin verkkokauppiaille.

Kerron hieman Facebookin konversionmittauksesta ja nimenomaan keskittyen muihin kuin verkkokauppiaisiin. Olen huomannut, että verkkokauppiaille tämä asia on useimmin tuttu, kun taas brändimarkkinoijat, kivijalkakauppiaat, asiantuntijapalveluiden tarjoajat ym. harvemmin tuntevat tuloksien mittauksen mekanismia verkossa. Konversion mittauksessa on yksinkertaisesti kyse mainonnan haluttujen tavoitteiden mahdollisimman tarkasta mittaamisesta. En mene tässä tekstissä syvällisesti  teknisiin yksityiskohtiin. Ne voit tarkistaa täältä: https://www.facebook.com/help/435189689870514/ Mittaamisen perusteista

Lue lisää