CREATE ACCOUNT

FORGOT YOUR DETAILS?

Hitto – juuri tuossa pari viikkoa sitten Markon ja erään tärkeän yhteistyökumppanin edustajan kanssa spekuloitiin, että vaikka Fiercer Media tekee usein kovaa tulosta, niin “gaala-voittoja teille ei tule herumaan”. Perusteluna yhteistyökumppanimme piti sitä, että edustamme kaikessa räknäilyssä ja analysoinnissa niin sanottua “inhorealistista koulukuntaa“, jonka on vaikea miellyttää avokonttoreissa, neukkareissa ja komiteapalavereissa viihtyvää ns. homo corporatiusta

Money In vs. Money Out

Friday, 31 January 2014 by

“Sosiaalisen median markkinoijan tulee mitata vaikuttavuutta.” “Ei, vaan tärkeämpää on mitata brändin tunnettuutta.” Ööö… Mitä nämä mittarit edes ovat? Mikä niiden laskentakaava on? “Tärkein mittari on ROI”, hoen minäkin usein. “Lyhyemmällä aikavälillä on tärkeää mitata konversiohintaa ja volyymia, sekä seurata trendin kehitystä.” Jep, näinkin on tullut sanottua. Olen tosiaan sitä mieltä että ROI on mittareiden

Tagged under:

Aloita vuosi 2014 vahvalla kasvulla!

Monday, 27 January 2014 by

Mitä jos näytän sinulle aitojen case-esimerkkien avulla kuinka markkinointini tuottaa alle 10 centin klikki- ja tykkääjähintoja, sekä korkean ROIn myyntiä? Facebook pudotti todellisen pommin rajoittamalla orgaanista näkyvyyttä rajusti joulun alla. Monet markkinoijat ovat kokeneet tulleensa petetyiksi, turhautuneet, ja jopa lopettaneet Facebook-markkinoinnin. ÄLÄ LUOVUTA! Viimeiset 4 viikkoa olen testannut agressiivisesti uusia strategioita ja taktiikoita tulosten parantamiseksi

Satasen tykkääjiä? Joulun alla pomppasi silmään IS:n kirjoitus Helsingin kaupungille tehdystä SoMe/Internet-kampanjasta. Artikkelin mukaan “Helsingin kaupunki on pyrkinyt vuodesta 2011 lähtien edistämään suun terveyden asioita sosiaalisessa mediassa”.  Linkki alkuperäiseen artikkeliin alla: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288633094085.html  “Tulee hintaa per tykkäys, kirjoittaa kaupunginhallituksen jäsen, Helsingin vihreiden puheenjohtaja Hannu Oskala sivuillaan.” Facebook-sivu, josta artikkelissa puhutaan löytyy täältä. Laskeskelin, että yksi tykkääjä maksoi

Ja raha liikkuu taas…

Friday, 17 January 2014 by

Asiakkaani on ollut todella huolissaan Facebookin algoritmimuutoksista joihin pari aiempaa artikkeliani liittyvät. Nyt huoli on kadonnut, ja armoton innostus palannut, koska raha liikkuu taas! Asiakkaani lanseerasi kokonaan uuden tuotteen pari päivää sitten. Meillä on ollut sellainen fiilis, että tuote voisi olla myyvä, mutta mitään takuita siitä ei ollut koska tuote on ihan uusi “aluevaltaus”. Kävi

Pari päivää sitten kirjoitin kuinka Facebook pudotti orgaanista näkyvyyttä joulun alla. Nyt monet ovat kyselleet, että “mitä pitää tehdä jotta saan näkyvyyden kasvamaan?” Kertauksena siis sen verran, että Facebook teki algoritmimuutoksia joiden tavoitteena nimenomaan on että postaukset näkyvät pienemmälle yleisölle. Facebookin “hidden agenda” tässä muutoksessa on saada enemmän mainostuloja koska sivujen ylläpitäjät joutuvat nyt tekemään

Facebook pudotti todellisen pommin joulun aikoihin rajoittamalla orgaanista näkyvyyttä rajusti. APUA! Monet asiakkaistamme ja yritäjäkavereistani aloittivat välittömän panikoinnin ja Facebookin tuomiopäivän julistuksen. Ei toki ihme, sillä monelle asiakkaistani orgaanisen näkyvyyden pudotus ilmeni VÄLITTÖMÄNÄ liikevaihdon laskuna. Se jos mikä ainakin pienyrittäjää rassaa. Mistä on kyse? Muutoksessa on yksinkertaisesti kyse siitä että Facebook haluaa kuluttajilta bisneksille muodostuvasta

greatsuccess

Otetaan pikainen case-study viime viikonlopulta. Sattui taas sellainen tapaus, että voi sanoa “ai ai että kohdennettu Internet-markkinointi toimii”. Meiltä kysytään todella paljon yleensä asiakkaiden toimesta ennakkoon kampanja-aikoja, tavoitettavuuslukuja, “varmoja” tuloksia jne. Yhä edelleen näihin täytyy vastata, että “ei voi tietää, mutta testataan HETI”. Marko kirjoitti tästä aiheesta jo lähes kaksi ja puoli vuotta sitten artikkelissaan

Kukaan ei diggaa sun brändisivusta!

Monday, 04 November 2013 by

Facebook-markkinointi on kuuminta hottia, ja niinpä joka torpassa viritellään uutta Facebook-sivua joko omalle pikkufirmalle tai mammuttimaiselle korporaatiolle. Kaikissa näissä yhtenäinen piirre on, että sivu luodaan “brändille”, oli sellainen sitten olemassa tai ei. “Ai jai jai…”, sanoo peräkylän oma poika Marko. Tarkennanpa ensin mitä tarkoitan brändillä ja brändisivulla. Wikipedia sanoo näin: Brändi (engl. brand) kuvaa kaikkea

Tagged under:

Uusi Bisnes – Heti Menestys!

Monday, 10 June 2013 by
sales

Saatiin johtaja Niinin kanssa umpiluupäihimme kevättalvella oikea “kuningasidea”. Eihän tämä toki ollut ensimmäinen laatuaan, sillä näitä “kuningasideoita” on tullut ja mennyt vuosien aikana varmaan satoja… Suurin osa niistä on ajettu alas epäonnistuneina. Tämä idea kuitenkin osoittautui hyväksi, ja itse asiassa olisin ollut todella hämilläni jos idea ei olisi toiminut. Mitä sitten teimmekään ja mitkä olivat

TOP