Case digitaalinen verkkovalmennus – ahaa-elämyksiä diginörteille!

Lisäys alkuun: emme saaneet lupaa käyttää asiakkaamme nimeä ja brändiä referenssinä tässä casessa, joten teksti on kirjoitettu ilman viittauksia tarkkaan brändiin/tuotteeseen.  Oppia ikä kaikki, sanotaan. Ärsyttävä vanha sanonta, mutta taas tuli koettua, että tuo pitää paikkansa! Kerron teille siis opettavaisen tarinan muutaman viikon takaa. Myykää digitaalista valmennustuotettamme, kiitos Saimme niin sanotun pikatilauksen. Asiakas kertoi, että nyt

Lue lisää

Karmea mainos – myykö se?

Törmään säännöllisesti sosiaalisessa mediassa graafisen alan ja/tai mainosalan tuttuihin, jotka kauhistelevat jonkun mainoksen toteutusta. Useimmiten syynä on “kökkö” tai “karsea” ulkoasu. Katso esimerkiksi otsikon printtimainos. Esteettinen makumme vaihtelee. On oletettavaa, että ulkoasu, joka miellyttää vaikka maaseudulla asuvaa varastomiestä ei ole sama kuin helsinkiläisen AD:n (kumpaakaan esimerkkitapausta mitenkään arvottamatta). Toki on myös oletettavaa, että mainosalan ammattilaisella

Lue lisää

Mittaa ja voit kehittyä! Facebookin konversionmittaus muille kuin verkkokauppiaille.

Kerron hieman Facebookin konversionmittauksesta ja nimenomaan keskittyen muihin kuin verkkokauppiaisiin. Olen huomannut, että verkkokauppiaille tämä asia on useimmin tuttu, kun taas brändimarkkinoijat, kivijalkakauppiaat, asiantuntijapalveluiden tarjoajat ym. harvemmin tuntevat tuloksien mittauksen mekanismia verkossa. Konversion mittauksessa on yksinkertaisesti kyse mainonnan haluttujen tavoitteiden mahdollisimman tarkasta mittaamisesta. En mene tässä tekstissä syvällisesti  teknisiin yksityiskohtiin. Ne voit tarkistaa täältä: https://www.facebook.com/help/435189689870514/ Mittaamisen perusteista

Lue lisää

Facebookin haastajat 2015?

Kirjoitin alkuvuodesta Facebookin muutoksista ja uusista ominaisuuksista. Tässä jatkoksi vielä koontia muun sosiaalisen median osalta. Löytyykö Facebookille “voittaja” tulevan vuoden aikana? 1. Instagram tulee ja lujaa Henkilökohtaisesti olen yllättävänkin koukuttunut Instagrammiin alkuvuodesta 2015. Sanotaan näin, että Instagrammin koukuttavuus ja “juju” tulevat hitaammin esiin kuin Facebookissa. Kirjauduin palveluun jo vuonna 2012, mutta nyt vasta olen mielestäni

Lue lisää

Fiercer Media hakee myynnin harjoittelijaa!

On taas tullut aika hakea lisävahvuutta pieneen, mutta tehokkaaseen tiimiimme. Haemme Fiercer Medialle myynnin AMK-harjoittelijaa. Edellisellä kerralla harjoittelijarekryssä kerroin itse yrityksen uunituoreena tulokkaana kokemuksiani Fiercer Medialla työskentelystä. Tällä kertaa ääneen päästetään marraskuusta asti harjoittelijana toiminut Riia Sillanpää. Suoraa puhetta harkkarilta harkkarille! Olen jo vähän perusopiskelijaa vanhempi viimeisen vuoden insinööriopiskelija. Opiskelin tradenomiksi viime vuosikymmenellä, jonka jälkeen tein

Lue lisää