Loppu “Tykkää ja Voita” -kampanjoille. Vai onko sittenkään?

Marraskuun viidennestä päivästä 2014 eteenpäin Facebook muuttaa markkinoinnin käytäntöään. You must not incentivize people to use social plugins or to like a Page. This includes offering rewards, or gating apps or app content based on whether or not a person has liked a Page. It remains acceptable to incentivize people to login to your app,

Lue lisää

Julkisen sektorin markkinointia 2: “Markku” Berliinissä – gaaloja, shampanjaa, dekadenssia…?

Hitto – juuri tuossa pari viikkoa sitten Markon ja erään tärkeän yhteistyökumppanin edustajan kanssa spekuloitiin, että vaikka Fiercer Media tekee usein kovaa tulosta, niin “gaala-voittoja teille ei tule herumaan”. Perusteluna yhteistyökumppanimme piti sitä, että edustamme kaikessa räknäilyssä ja analysoinnissa niin sanottua “inhorealistista koulukuntaa“, jonka on vaikea miellyttää avokonttoreissa, neukkareissa ja komiteapalavereissa viihtyvää ns. homo corporatiusta

Lue lisää

Julkisen sektorin markkinointia sosiaalisessa mediassa – case Kaupunkiverstas

Satasen tykkääjiä? Joulun alla pomppasi silmään IS:n kirjoitus Helsingin kaupungille tehdystä SoMe/Internet-kampanjasta. Artikkelin mukaan “Helsingin kaupunki on pyrkinyt vuodesta 2011 lähtien edistämään suun terveyden asioita sosiaalisessa mediassa”.  Linkki alkuperäiseen artikkeliin alla: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288633094085.html  “Tulee hintaa per tykkäys, kirjoittaa kaupunginhallituksen jäsen, Helsingin vihreiden puheenjohtaja Hannu Oskala sivuillaan.” Facebook-sivu, josta artikkelissa puhutaan löytyy täältä. Laskeskelin, että yksi tykkääjä maksoi

Lue lisää

Kuinka kasvatat FB-postausten orgaanista näkyvyyttä?

Pari päivää sitten kirjoitin kuinka Facebook pudotti orgaanista näkyvyyttä joulun alla. Nyt monet ovat kyselleet, että “mitä pitää tehdä jotta saan näkyvyyden kasvamaan?” Kertauksena siis sen verran, että Facebook teki algoritmimuutoksia joiden tavoitteena nimenomaan on että postaukset näkyvät pienemmälle yleisölle. Facebookin “hidden agenda” tässä muutoksessa on saada enemmän mainostuloja koska sivujen ylläpitäjät joutuvat nyt tekemään

Lue lisää

APUA! Facebook vähensi orgaanista näkyvyyttä!

Facebook pudotti todellisen pommin joulun aikoihin rajoittamalla orgaanista näkyvyyttä rajusti. APUA! Monet asiakkaistamme ja yritäjäkavereistani aloittivat välittömän panikoinnin ja Facebookin tuomiopäivän julistuksen. Ei toki ihme, sillä monelle asiakkaistani orgaanisen näkyvyyden pudotus ilmeni VÄLITTÖMÄNÄ liikevaihdon laskuna. Se jos mikä ainakin pienyrittäjää rassaa. Mistä on kyse? Muutoksessa on yksinkertaisesti kyse siitä että Facebook haluaa kuluttajilta bisneksille muodostuvasta

Lue lisää